Sunday, January 20, 2013

My Little Paris i My Little Lyon, czyli coś ciekawego co znalazłam w sieci

     Staram się czytać po francusku z dnia na dzień coraz więcej. Szukam więc w tym celu różnych stron w sieci, magazynów, gazet, dzienników, aby móc "ugryźć" trochę tego pięknego języka i oswajać się z nim krok po kroku. Nie wiem jakie są Wasze odczucia, ale ja czytając po francusku, czy nawet po angielsku czuję się dość zmęczona po jakimś czasie, gdyż wytężam umysł kilkakrotnie bardziej niż przy lekturze w języku ojczystym. Mimo to, warto zaglądać do obcojęzycznej prasy i na strony internetowe, szczególnie jeżeli jesteśmy wzrokowcami, gdyż ułatwi nam to fotograficzne zapamiętywanie poprawnej pisowni i utrwalanie nauczonych już słów czy zwrotów.

Wczoraj natknęłam się zupełnie przypadkiem w sieci na przesłodką stronę internetową My Little Paris (w zakładce po prawej stronie możemy odnaleźć także odnośniki do stron dotyczących Lyonu i Marsylii, a także wersję anglojęzyczną w/w strony). Wydawać by się mogło, że witryn internetowych w sieci dotyczących turystyki, polecanych restauracji, muzeów i hoteli jest wiele i kolejna niczym się pewnie nie będzie wyróżniać. Po wejściu jednak na stronę My Little Paris nie mogłam przestać się uśmiechać oglądając poszczególne zakładki okraszone ślicznymi, przeuroczymi ilustracjami. Informacje zawarte na stronie mogą okazać się niezwykle przydatne dla turystów, którzy planują odwiedzić Paryż, Lyon czy Marsylię. Myślę jednak, że osoby mieszkające w tych miastach na stałe również znajdą tam ciekawe informacje dotyczące tego, co dzieje się w ich miejscu zamieszkania. My Little Paris (jak również Lyon i Marsylia) poleca ciekawe restauracje, hotele, kafejki, galerie, wystawy, premiery literackie i inne ważne i interesujące wydarzenia z życia wielkiego miasta. Na stronie można również znaleźć wskazówki dotyczące miejsc, które warto odwiedzić, a niekoniecznie znajdziemy je w popularnych przewodnikach (np. pchle targi, wyprzedaże staroci, pracownie młodych projektantów oraz miejsca gdzie kupicie najlepszą bagietkę w mieście).

Logo ze strony My Little Lyon
Pod wpływem zachwytu nad stroną My Little Paris (i oczywiście Lyon bo do tego miasta mam znacznie bliżej) postanowiłam iść za ciosem i zamówiłam na francuskim Amazonie książkę wydaną przez ekipę prowadzącą w/w strony. Pozycja, na którą się pokusiłam, to My Little Lyon, gdyż w tym mieście bywam znacznie częściej niż w stolicy Francji i dzięki książce będę mogła odkryć nowe, ciekawe miejsca (przynajmniej mam taką nadzieję). Poza tym książka jest pięknie wydana i pełna kolorowych zdjęć i cudownych rysunków, więc będzie również ucztą dla moich oczu :) Jak tylko otrzymam swoją przesyłkę, to podzielę się z Wami wrażeniami!

Miłego popołudnia!

4 comments:

  1. Ja też się męczę a już w szczególności podczas wykładów w języku obcym. Dlatego trzeba się osłuchiwać z językiem jak najwięcej, wiem że to trudne, ale wtedy zmęczenie będzie znacznie mniejsze.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Masz rację Robert, osłuchiwanie się z językiem jest niezwykle istotne. Z każdym dniem w ucho wpada nam coraz więcej słów i zwrotów, gdy słyszymy je nawet mimochodem. Pozdrawiam

      Delete
    2. Oboje nawet nie zauwazycie, kiedy zaczniecie dowcipkowac w jezyku obcym, a to juz wyzsze wtajemniczenie.
      To bedzie predzej niz mysicie.
      My Little Paris jest ciekawe nawet dla Paryzan. Ja odkrylam najpierw ksiazke, potem strone, a najczesciej uzywam aplikacji na telefonie.

      Jesli chodzi o Paryz to szczegolnie polecam mapeke miejsc z ciekawymu brunch'ami. Jestem pewna , ze Lyon jest rownie dobrze opracowany. Nie znam jednak, wiec nie moge sie wypowiedziec.

      Pozdrawiam juz z Paryza...
      Nika

      PS madeleine dzieki za nominacje, to pierwsza wiec poczulam sie wzruszona

      Delete
    3. Dowcipkowanie w obcym języku, to już naprawdę wyższa szkoły jazdy ;) My Little Lyon jest równie ciekawie opracowany co My Little Paris, choć póki co znacznie mniej w nim informacji. Na książkę czekam z niecierpliwością.

      PS Cieszę się, że dostarczyłam Ci wzruszeń nominacją.

      Delete